Oblicza reklamy - czyja to wina? | |
Kategoria: Marketing, Data dodania: 2010-08-16 | |
Zatem czyja to wina? No cóż, winne są obie strony: użytkownicy, ponieważ są obojętni na reklamę i reklamodawcy, którzy źle określają grupę docelową co powoduje brak jej skuteczności. Co więcej, otóż wzbudza nawet dezaprobatę pośród internautów. Więc gdzie szukać kompromisu? Przede wszystkim powinno się pamiętać, że współpraca między internautami a właścicielami serwisów winna przynosić obustronne korzyści. Jak to zrobić? Umożliwiając użytkownikom dostęp do darmowej wiedzy. Natomiast internauci mogliby wykazać choć odrobinę zainteresowania i uczestniczyć reklamach internetowych poprze zaglądanie na owe strony. No tak, ale musi zostać spełniony jeden podstawowy warunek, mianowicie przekaz reklamowy powinien znajdować się w obszarze oczekiwań oraz preferencji użytkowników. Dlatego tak ważne jest personalizacja reklamy ze strony właścicieli serwisów internetowych oraz zmiana nastawienia i świadomości internautów. Poprzez wspólne działanie zarówno użytkowników sieci jak i właścicieli serwisów oraz reklamodawcami ich współpraca może być bardziej efektywna i przyjemniejsza. No cóż w końcu nadszedł już odpowiedni moment by taki kompromis między tymi obiema grupami w końcu powstał. Niestety będzie to wymagało wielkiego zaangażowania i poświęcenia należytej ilości czasu na dopracowanie go. Brak takiego kompromisu spowodować może upadek serwisów internetowych, a dostęp do jakichkolwiek treści będzie możliwy tylko po obejrzeniu wielominutowego bloku reklamowego, którego w żaden sposób nie da się wyłączyć. No tak, ale od czego zacząć? Może od wyznaczenia odpowiednich reguł? Takie postulaty, które będą w stanie zaangażować obie strony mogą okazać się niezwykle przydatne.
|
|
|